آرتروز دست

درمان آرتروز دست

برای درمان آرتروز دست گزینه های پزشکی مختلفی وجود دارد.
می توانید از داروهای خوراکی کاهش درد استفاده کنید. همچنین می توانید از آمپول استروئیدی استفاده کنید و علاوه بر این می توانید برای محافظت از دست های خود از اسپلینت استفاده کنید.
اگر این گزینه ها کافی نبود و کار نکرد، ممکن است برای مفصل آسیب دیده نیاز به عمل جراحی داشته باشید.
برای آرتروز دست یکسری درمان های خانگی نیز موجود است که می توانید برای کاهش درد از آن ها استفاده کنید.

یکی از راه های آسان و غیرتهاجمی برای حفظ انعطاف پذیری مفاصل، بهبود دامنه حرکتی و تسکین درد آتروز، تمرینات دست می باشد.
ورزش دست می تواند به قوی کردن عضلات که می تواند از مفاصل دست پشتیبانی کند، کمک کند. این کار باعث می شود که بدون هیچ سختی حرکات دست را اجرا کنید.
حرکت همچنین می تواند به انعطاف تاندون ها و رباط ها کمک کند، که می تواند به بهبود دامنه حرکتی و عملکرد دست کمک کند.
درنهایت، ورزش می تواند تولید مایع سینوویال را افزایش دهد که این موضوع می تواند باعث بهبود در عملکرد مفصل شود.

تمرین 1: مشت کردن دست
آرتروز دست

شما می توانید این تمرین را در هر جا و هر زمانی که می خواهید و دست شما سفت شده است، انجام دهید.
از دست چپ شروع کنید.
سپس دست خود را به آرامی مشت کنید، انگشت شست خود را در خارج از دست قرار دهید. به آرامی این کار را انجام دهید و فشار ندهید.
دستتان را باز کنید تا زمانی که تمامی انگشتان شما صاف شود.
این ورزش را ده بار با دست چپ و سپس با دست راست انجام دهید.

تمرین 2: خم کردن انگشتان
آرتروز دست

درست از همان نقطه ای که در مرحله ی قبل شروع کردید، آغاز کنید. دست چپت خود را صاف کنید.
انگشت شصت خود را به طرف کف دست خم کنید. برای چند ثانیه در همین حالت نگه دارید.
انگشت خود را به حالت اول برگردانید و صاف کنید.
سپس انگشت نشانه را خم کنید و بعد از چند ثانیه به حالت اول برگردانید و صاف کنید.
این کار را برای تک تک انگشتان دست چپ انجام دهید. بعد از آن برای دست راست انجام دهید.

تمرین 3: انگشت شست
آرتروز دست

انگشتان دست چپ خود را صاف کنید.
انگشت شصت را به طرف کف دست خم کنید.
با انگشت شصت انتهای انگشت کوچک خود را بکشید. اگر انگشت کوچک شما نمی رسد، نگران نباشید. فقط تا جایی که می توانید انگشت شصت خود را بکشید.
برای یک تا دو ثانیه به همین حالت نگه دارید و سپس انگشت شصت را به حالت صاف برگردانید.
این کار را برای 10 مرتبه انجام دهید. سپس مراحل را برای دست راست تکرار کنید.

تمرین 4: دست را به شکل O درست کردن
آرتروز دست

با دست چپ شروع کنید و دست را صاف کنید.
اتگشتان خود را خم کنید طوری که همه ی انگشتان یکدیگر را لمس کنند. انگشتان دست شما باید شکل O مانندی را ایجاد کنند.
برای چند ثانیه به همین حالت نگه دارید. سپس دوباره انگشت دست خود را بکشید و صاف کنید.
این تمرین را چند بار در روز برای هر دو دست تکرار کنید. هر زمانی که دست شما سفت شد می توانید این تمرین را انجام دهید.

تمرین 5: خمش میز
آرتروز دست

لبه کناری انگشت کوچک را بر روی میز قرار دهید به صورتی که انگشت شصت به سمت بالا باشد.
انگشت شصت را در همان جا نگه دارید و انگشتان دیگر را خم کنید به صورتی که شکل L مانند ایجاد شود.
چند ثانیه به همین حالت نگه دارید و آنگاه 4 انگشت دیگر را صاف کنید تا به موقعیت شروع بازگردد.
این کار را برای 10 بار تکرار کنید و سپس همین مراحل را برای دست راست انجام دهید.

تمرین 6: بلند کردن انگشت
آرتروز دست

کف دست را بر روی یک میز قرار دهید.
از انگشت شصت شروع کنید. هر کدام از انگشتان را به آرامی از روی میز بلند کنید.
هر کدام از انگشتان را برای یک تا دو ثانیه بالا نگه دارید، آنگاه پایین آورید.
هر کدام از این تمرینات را برای تمامی انگشتان دست چپ انجام دهید.
زمانی که تمرین را برای دست چپ انجام دادید، آنگاه برای دست راست امتحان کنید.

تمرین 7: کشیدن مچ دست
آرتروز دست

مچ های دست را فراموش نکنید، که به خاطر ارتروز ممکن است سفت و سخت شوند.
برای تمرین مچ دست، بازوی دست راست را با کف دست به سمت پایین نگه دارید.
با دست چپ به آرامی به دست راست فشار دهید تا زمانی که کشیدگی را در مچ و بازوی خود احساس کنید.
برای چند ثانیه به همین حالت باقی بمانید.
این کار را برای 10 مرتبه تکرار کنید، سپس مراحل را با دست چپ تکرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه